اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم



امیر پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: اجازه بازدید و بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را به هیچ کس نمی‌دهیم.

  امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی خانواده‌های ارتش و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد بازرسی از مراکز نظامی ما ستاد کل نیروهای مسلح موضع رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این مورد را ترسیم کرده است و بر این اساس ما به هیچ کس اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران را نمی‌دهیم.

لزوم تلاش مضاعف وزارت دفاع برای تامین نیازهای نیروهای مسلح



سرلشکر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با امیر حاتمی بر لزوم تلاش برای تقویت و تامین سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح تأکید کرد.

  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد وزارت دفاع در دیدار با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، وی را ‌‌فرمانده‌ای شناخته شده در بین نیروهای مسلح،  برادری مومن‌، ولایی‌، سخت کوش، کاردان و توانا در انجام مسئولیت‌ها دانست‌ و گفت: امیدواریم با حضور شما دروزارت دفاع روند روبه رشد صنعت دفاعی کشور تداوم یابد.

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند



مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند/هیچ مصوبه یا موضع مجمع نباید با مبانی انقلاب و میراث امام بزرگوار متفاوت باشد

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.

دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج



دستگیری یکی از اعضای داعش در کرج/ برنامه ریزی برای 300 حمله تروریستی در ایام محرم

  سرهنگ امین یامینی فرمانده سپاه شهرستان شهریار، در حاشیه نشست خبری هفته دفاع مقدس که در مجموعه سپاه ناحیه شهریار و با حضور جمعی از خبرنگاران فعال در غرب استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دستگیری یکی از عناصر شاخه اجناد الشام داعش در منطقه اندیشه خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این دستگیری، عنوان کرد: فرد مذکور در مسیر ارتباطی که وارد ایران شده بود، شب را در دولت آباد شهر ری اسکان می‌یابد.

سرهنگ یامینی گفت: در ادامه با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلفن همراه ایشان ارتباط برقرار می‌شود و ماموران خدوم امنیتی و اطلاعاتی در قالب و پوشش نیروهای مرتبط با داعش، به هماهنگی قرار ملاقاتی با وی در منطقه اندیشه شهرستان شهریار مبادرت می‌ورزند.

فرمانده سپاه شهرستان شهریار عنوان کرد: سپس با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مقتضی،تمهیدات لازم در محل ملاقات اندیشیده و بعد از حضور وی، دستگیری و بازداشت وی عملیاتی می‌شود.

  ادامه مطلب ...

جایروکوپترهای ایرانی، کابوس دشمنان




چندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تکمیل پازل قدرتی خود در زمینه تجهیزات استفاده از هواپیماهای فوق سبک یا «جایروکوپتر» را در دستور کار قرار داده و از آنها در جهت شناسایی اهداف زمینی استفاده می‌کند.
 
اما همانند گذشته این پایان کار در استفاده از تجهیزات نبود و متخصصان داخلی با دانش بومی در توسعه آن برآمدند و طرح‌هایی چون مسلح کردن این هواپیمای فوق سبک را در پیش گرفتند و موفق به این کار شدند.
 
جایروکوپترهای ایرانی کابوس دشمنان/ مسلح شدن هواپیماهای فوق سبک سپاه
 
«جایروکوپتر» چیست؟
 
«جایروکوپتر» به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است؛ اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.